Caldas de Reis en taxi

31 mei 2019 - Lestrobe, Spanje

Het is best een klus het  blog bij te houden blijkt. Chapeu voor de mensen die het kunnen.

Vandaag ben ik zonder moeders gaan lopen. We hebben twee heel pittige dagen achter de rug. Ene dag 23 km met heel veel hoogte. Wel prachtig door het bos met veel schaduw. Tweede dag heel veel zon en weinig schaduw maar wel redelijk vlak.

Het was te zwaar voor haar dat ze vandaag een taxi heeft genomen. Als ik voor elke keer dat ze "klaagt" een euro krijg heb ik snel een volgende vakantie bij elkaar haha. In haar uppie met een taxi mee is ook knap want dat durfde ze eerst niet alleen. Gelukkig kwamen we donderdag aan in een super de luxe hotel.

20190530_165241

20190530_175412

20190530_192751

20190530_192810

De laatste 3 km naar Caldas de Reis hebben we een taxi genomen. Zelf was ik ook echt gesloopt door de warmte. We hadden "maar" 20km gelopen maar door de zon zo afgemat en vermoeider dan de dag ervoor met 23km in de heuvels.

We waren geëindigd op een gezellige plek. Juan maakte er een feestje van. Kende wat nederlandse woorden natuurlijk. Twee meiden uit Madrid die we bijna dagelijks tegenkomen vonden het ook té warm. Ze wilde ook met de taxi mee. Maar toen kwam er nog een meisje van Cran Canaria die we ook vaak tegenkomen en een stel met hun zoon van 11 jaar. Zo knap van dat jongetje ook.

Anyway,  zij spreken allemaal dezelfde taal en werd het denk ik een klein feestje voor hun maar ze moesten nog wel zeker 3km door de bloedhitte zonder schaduw.

Aangekomen in het hotel was erg fijn. Een zwembad van bergwater. Wel koud maar erg lekker om je benen in te laten bungelen.

Gister in het hotel twee Amerikanen ontmoet. Geen setje maar wel vrienden.  Vrouw 73 en man 65. Vanmorgen ben ik met haar gestart.  Hij loopt heel langzaam en zij heel snel. Na twee uur ben ik gaan pauzeren maar zij liep door. Ze kan de zon niet hebben in haar gezicht en wil zo snel mogelijk in haar volgende hotel zijn.

20190531_075638

1. Wilma Van Lanen:
    31 mei 2019
    Het blijft wel spannend hè. Veel plezier nog zaterdag en zondag toi toi toi. Geniet ervan!!